FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum YamaszkaDt.Fora.Pl Strona Główna
->
Dane techniczne,zdjęcia,filmiki itp
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
KOMUNIKAT!!!!
----------------
FORUM PREZNIESIONE NA http://yamaszkadt.mojeforum.net/
Sprawy forum
----------------
Regulamin
Ogłoszenia administracyjne forum
Użytkownicy o Forum
Licznik Odwiedzin
Śmietnik
Yamaha DT
----------------
Dane techniczne,zdjęcia,filmiki itp
Twoja DT
Garaż
Części,odzież,akcesoria
Giełda
Szkoła jazdy,stund,wypadki,przygody
Spotkania/Zloty
Kupno DT
Ogólne
Regulacja,konserwacja
Modifikacje,patenty
Blokady w DT
Na luzie...
----------------
Hydepark
Powitalnia
Byłe lub pozostałe wasze moto...
Szefostwo
----------------
Rada szefostwa
Shoutbox
----------------
Reklamy
----------------
Imieniny
----------------
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Rob
Wysłany: Czw 18:28, 27 Gru 2007
Temat postu:
AHA
maras91x
Wysłany: Czw 17:50, 27 Gru 2007
Temat postu:
Ta było kopiuj wklej ale przerobiłem go bo było masę błędów i jakoś śmiesznie były wersy napisane , ale jest ok .
Alvonzo
Wysłany: Czw 17:11, 27 Gru 2007
Temat postu:
No wlaśnie nie ważne skąd ważne że jest:) fajne fajne
Rob
Wysłany: Czw 16:54, 27 Gru 2007
Temat postu:
Jak dla mnie to jeden (****) czy przepisał czy kopiuj/wklej. Ważne że dał
PZDR.
Poprawki:Mahony
mahony
Wysłany: Czw 16:26, 27 Gru 2007
Temat postu:
NO Maras nieźle żeś sie rozpisał. Ty to przepisałeś z Czasopisma czy Kopiuj/Wklej z Neta. Jeżeli to pierwsze to sie napracowałeś. Artykuł fajnie sie czyta, co z tego że długi .
maras91x
Wysłany: Czw 15:31, 27 Gru 2007
Temat postu: Artukuł o Yamaha dt 125 R
YAMAHA DT 125R
Yamaha DT 125 R ma podwozie wymyślone jak gdyby specjalnie do jazdy terenowej.
Dzięki niemu motocykl ten odnosi sukcesy od prawie 15 lat.
Male enduro DT 125 jest w programie Yamahy już od niepamiętnych lat i przez cały czas oznacza dla firmy spod znaku skrzyżowanych kamertonów gwarancję sukcesu. Sto dwudziestkapiątka o oznaczeniu DT rozpoczynała swą karierę w latach 70., jednak prawdziwym praprzodkiem obecnej DT była DT 125 LC z 1986 roku. Miała już chłodzony cieczą, jednocylindrowy, dwusuwowy silnik z wlotom sterowanym membraną i sprawdzony Yamaha Power Valve System na wylocie.
Mechanizm sterujący walcem w układzie wydechowym był umieszczony po prawej stronie cylindra, wydech odchodził w lewo. Długie skoki zawieszeń jak w XT 600 Tenere i zawieszenie tylne z systemem Yamaha Monocross były cechą charakterystyczną tego enduro. Także sylwetka, z grubą kanapą i zaokrąglonym zbiornikiem, przypominała ówczesne afrykańskie rajdów ki. W „1 25” benzyna znajdowała się tylko po lewej stronie
zbiornika, po prawej umieszczono zbiornik
oleju i elektrykę. W 1988 r. ukazała się DT 125 R i ten motocykl był prawie pod każdym względem identyczny z oferowanym obecnie przez
Yamahę. W porównaniu z LC atrakcyjniejszy stał się wygląd, a to dzięki zastosowaniu smuklejszej kanapy i bardziej kanciastej linii chłodnica - zbiornik. Zawartość baku rozdziela się obecnie symetrycznie po obu stronach górnej rury ramy. Z tyłu, zamiast bębnowego, zamontowano hamulec tarczowy o średnicy 220 mm, sterowanie wydechem powędrowało na lewą stronę, a wydech na prawą.
Elektronikę zapłonową umieszczono pod kanapą, a elektroniczny moduł sterujący wydechem na ramie pod zbiornikiem. Równolegle wypuszczono też wersję z rozrusznikiem elektrycznym, znaną w niektórych krajach pod nazwą DT 125 E, inne kraje w ogóle nie wprowadziły jej do swojej palety modeli.
Oprócz rozrusznika elektrycznego, ta wersja różni się od uruchamianej nożnie zredukowanym o 0,2 stopniem sprężania. W 1991 roku gaźnik z okrągłą przepustnicą zastąpiono wyposażonym w przepustnicę płaską o tej samej wielkości, moduł zapłonowy powędrował pod zbiornik. Elektronikę sterującą wydechem umieszczono na tylnej stronie silnika napędzającego walcową przesłonę w układzie wydechowym. W 1996 roku obydwa elektroniczne moduły sterujące zintegrowano we wspólnej skrzynce. Oprócz kolorystyki i kilku drobiazgów, DT pozostała do dzisiaj bez zmian i nadal dobrze się sprzedaje. Jest to chyba zasługa tego, że jest uważana za niezawodną, łatwą w prowadzeniu i do tego zachowującą dobre właściwości terenowe. Wyróżniające osiągi nigdynie były specjalnością DT 125. W wersji otwartej DT 125 R osiąga moc 22 KM, ale od początku była oferowana z mocą zdławioną do 12 KM za pomocą podkładki w króćcu
wydechowym. Od wprowadzenia europejskiego prawa jazdy dławik przeniesiono głębiej w układ wydechowy w celu utrudnienia jego usunięcia. Od obecnego roku Yamaha podaje moc 14 KM.
Mimo wprost wzorowej niezawodności, istnieje kilka spraw, o których należy w małej DT pamiętać. Nawet przy stosowaniu dobrego oleju do dwusuwów należałoby co 25 000-30 000 krn wymieniać pierścienie tłokowe . W wyniku ich nadmiernego zużycia następuje znaczny spadek osiągów pojazdu oraz występują spore przedmuchy gazów między gładzią cylindra a tłokiem, co może doprowadzić do zatarcia. W takim przypadku naprawa wypada o wiele drożej niż przy wymianie w porę pierścieni, a przy okazji tak że sworznia tłokowego i łożyska sworznia.
Elektryka i elektronika DT jest właściwie bardzo niezawodna, najsłabsze ogniwo w instalacji to silnik elektryczny sterujący przesłoną walcową w układzie wydechowym. Jeżeli się on zepsuje, występuje zwarcie w elektronice i silnik nie odpala. Przy jeździe na oleju o kiepskiej jakości walec sterujący wydechem może pokryć się nagarem. Jeżeli nie zostanie na czas oczyszczony, może spowodować przeciążenie i zniszczenie silnika sterującego. Dalszym defektem spowodowanym złym olejem może być zaolejenie i zniszczenie świecy zapłonowej. Na dobrym oleju
wytrzymuje ona z powodzeniem 15 000 krn.
Widelec DT o średnicy goleni 41 mm jest jak na tak lekki motocykl wprost przewymiarowany i właściwie wytrzymuje wieki, podobnie jak łożyskowanie główki ramy z łożyskiem stożkowym u dołu i kulkowym u góry. Tylne zawieszenie wymaga więcej pielęgnacji i przy częstszym użytkowaniu w terenie jest podatne na zużycie. Zużyciu i wybiciu ulegają łożyska i sworznie mechanizmu dźwigniowego. W elemencie resorująco -tłu-miącym dolne mocowanie jest ułożyskowane w tekstolicie i również często się psuje. Element łożyskujący nie jest dostępny oddzielnie i trzeba wymieniać cały amortyzator. Wprawni majsterkowicze biorą górny silent-
block amortyzatora i po niewielkiej obróbce na tokarce wciskają go u dołu. Jest on trwalszy od oryginalnego ułożyskowania. Osłonę przedniego hamulca wykonaną z tworzywa sztucznego można właściwie od razu zdemontować. Wprawdzie w terenie chroni ona przed pryskającym błotem, ale na szosie przeszkadza w chłodzeniu przez przepływ powietrza i w skrajnych przypadkach może nawet dojść do jej stopienia.
Wprawdzie na naszym rynku sto dwu-dziestki piątki jak na razie nie cieszą się zbytnia popularnością, jednak przy odrobinie samozaparcia z wyszukaniem używanego egzemplarza tego sympatycznego enduro nie powinno być większych problemów. Warto zadać sobie trochę trudu, bo
jest to bardzo dobry motocykl do nauki jazdy w terenie. Doskonale też spisuje się w mieście. Wśród oferowanych na rynku wtórnym sto dwudziestek piątek DI można znaleźć modele z lat 1982-1999. W zależności od stanu i rocznika, ceny wahają się od
około 1700 zł za egzemplarze najstarsze, do 8500 zł za najnowsze.
YAMAHA DT 125 R DANE TECHNICZNE
Silnik
Chłodzony cieczą, jednocylindrowy dwusuw z wlotem sterowanym membraną i z elektronicznie sterowanym wylotem. Smarowanie z dozownikiem oleju, gaźnik Mikuni z płaską przepustnicą, śr. gardzieli 28 mm. Bezstykowy zapłon tranzystorowy, alternator 150 W, akumulator 12
V/3 Ah, rozrusznik nożny. Sr. cylindra x skok tłoka............. 56 x 50,7mm
Pojemność skokowa 124 cm3 Moc maksymalna 9kW (12 KM) przy 7000 obr./min Maks. moment obrotowy 13 Nm przy 6500 obr./min
Przeniesienie mocy
Napęd pierwotny kołami zębatymi, mechanicznie sterowane wielotarczowce sprzęgło mokre, skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego kola łańcuchem.
Podwozie
Pojedyncza rama z rur stalowych, z przodu widelec teleskopowy z rurami nośnymi O śr. 41 mm, z tyłu wahacz z profili stalowych, centralny element resorująco-ttumiący z mechanizmem dźwigniowym. Z przodu pojedyncza tarcza hamulcowa o śr. 240 mm z zaciskiem jednotloczkowym, z tyłu tarcza hamulcowa o śr. 220 mm z zaciskiem jednotłoczkowym, koła szprychowane.
Skok zawieszenia p/t ..................270/260 mm.
Ogumienie p/t ............................2,75-21/4,10-18
Rozstaw osi ................................1415 mm
Wyprzedzenie .............................113 mm
Kąt główki ramy ..........................62,5°
Wysokość siodła ..........................890 mm
Masa z paliwem ...........................116 kg
Poj. zb. paliwa/rezerwa................ 10/1,81
Osiągi
Prędkość maksymalna ...............103 km/h
Przyspieszenie 0-80 km/h...........9,2 s
Zużycie paliwa...........................5,0 I/100 km
Serwis co 6000 krn
Olej przekładniowy........SAE 10W40
Ilość oleju ....................750 ml
Olej do widelca .............SAE 10W
Ilość na goleń...............................595 ml
świeca zapłonowa..........................NGK BR 9-ES
PODSUMOWUJĄC
+ Elastyczny I bezawaryjny silnik.
Podwozie nadające się do jazdy
W terenie.
Ponadczasowy wygląd.
- Nieco za słaby silnik (wersja 12 KM).
Wysokie zużycie paliwa.
Na lamach miesięcznika MOTOCYKL 2002/07
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin