Rob |
Wysłany: Czw 12:04, 27 Gru 2007 Temat postu: |
|
BLOKADY
-CDI (elektronika)
-dyfuzor (kolano rury wydechowej)
-końcówka wydechu
CDI blokuje nam zapłon, nie pozwala moto osiągnąć maksymalnego momentu obrotowego i blokuje go do max 7 tys. obr/min :/ Aby odblokować motocykl na tym podzespole należy rozciąć plastikową obudowę CDI w sposób b.delikatny ponieważ w środku znajduje się układ scalony (CDI znajduje sie pod bakiem, umocowane najczęściej jest na gumie, która go obejmuje). Następnie należy zmostkować (zlutować, połączyć) kondensator.
Po całej tej operacji rozebrania i zmostkowania CDI należy go dokładnie zaizolować, ponieważ woda się nie może do niego przedostawać!
-dyfuzor (kolano rury wydechowej)
Jest jednym z najważniejszych elementów obok CDI w blokadzie tegoż motocykla. Dyfuzor w środku jest wypełniony zapychaczami i lejkiem, które blokują spaliny, silnik sam dusi się swoimi spalinami. Aby zlikwidować tą blokadę należy rozciąć dyfuzor wzdłuż fabrycznych spawów, wyjąć wszystko co się znajduje w środku, usunąć zgromadzony tam nagar (ewentualnie można wypalić wnętrze dyfuzora) oraz na koniec zespawać dokładnie i szczelnie migomatem.
3.Końcówka wydechu.
Końcówka układu wydechowego ma za zadanie blokować wydobywające się z cylindra spaliny (tzw. zdławić motocykl), podobnie jak to robi dyfuzor, oraz wygłuszyć układ wydechowy. Odblokowanie tegoż elementu polega na rozcięciu końcówki układu wydechowego w miejscu oryginalnych spawów, wyciągnięciu rurki końcowej bądź zrobieniu i wspawaniu końcówki przelotowej (która ma za zadanie przepuszczać jak najwięcej spalin), usunięciu wszystkiego co się znajduje w środku oraz zespawaniu również dokładnie i szczelnie najlepiej migomatem. (aby wyciszyć moto po odblokowaniu można wyścielić wnętrze układu wydechowego watą szklaną). |
|